Jul 14, 2010

spende basah

uiit....korang tau ker spende basah. Ape yang korang expect dengan tajuk ni....aku kantoi pasal pakai spende basah... No! no! no! no! Ade sesape basahkan spende aku... No! no! no! no! luchah sekali korang  nie. Nge...nge...

ni ade satu cite yang terjadi kat opis aku sampai istilah spende basah ni timbul. Gini. di suatu petang yang sunyi berkatalah Mar kepada Chong
"Chong, u nak tak drawing tu?"
-
-
-
-
diam takde bunyi.

"u ni Chong. Macam cakap ngn spende basah."

Aku dah gelak2. Apesal mar ni sebut spende basah.

"Apesal cakap camtu kat Chong"
"Yealah saya tanya tak jawab2. Akak tau tak kalo orang tu spende basah dia diam jer tak bunyi2. Cam tu la dia. Pakai spende basah tu pasal diam monyok aje" mar dah luahkan isi hati dia sambil gelak2

Aku gelak kukikukik. Adoih. Istilah tak semenggah. Then aku tanya Chong paham ker ape Mar cakap

"Tak paham or. Ape tu?" dia jawab
"Basah tu wet...Spende tu underwear. So she mean u're wearing wet underwear thats why u're so quiet cannot talk"

So tercetus la ketawa besar secara beramai2. So korang kalo org tanya baek2 tu jawab la yea. Budi bahasa budaya kita. Atau korang memang tengah pakai spende basah so resah gelisah tak leh ckp ngn org. huahua

*ade lagi ker org pakai spende basah zmn skang? Dulu2 aku merasa ar tak ckp sluar then pakai sluar lembab2 p skolah. Memang aku diam tak gerak2. Hahahaha.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...