Feb 24, 2010

CNY holiday - part 2 - muka hitam

Welcome to Lost World of Tambun


Panas terik wooo


ish..gamba aku ak muntah pon ader..


Aksi2 terkujat


Ni pon story pasal CNY holiday gak. Aritu p Tambun Lost World. Memang ramai giler orang. ni second time p sini. Dulu tiket rm20 jer tapi skang dah rm30. Aku paksa mak aku tukar baju n join kitorang. Idak ler maunyer. Katenye biar dia jaga beg... Hmm ape2 jerlah.

Udah ler panas terik. Nak main pape pon kene beratur panjang. Adoyaii. Pengalaman yang aku tak dapat lupe adalah naik kapal pirate. Aku nk muntah masa benda ni nk kembali pada normal. uweek. Tapi nasib tak kuar. Huhu.

Ape yang ada kat sana? huh. Samer jer ngn taman tema lain. Aku x jelajah semua pon memandangkan mentari panas nye amat. Harimau pon aku tak tgk. Air dia. Keruh giler entah perencah2 apa tah yang masuk dlm tu. Makeup, darah, sunblock, peluh org gemuk kurus, obes, cina, melayu, india, indon, foreigner...macam2. Usah dikenang wei.

1 lagi aku tak dapat lupe. Aku terbalikkan pelampung secara tak sengaja. Konon nak memanja ngn hubby. So berat belah dia. Kami pon jatuh dalam air...Dalam pulak tu. Yang nak tergelak tu hubby tertelan air kotor tu n panik tercari2 aku takut aku lemas. AKu pulak gelak jer. Aku dah capai pelampung tu yang steady lagi.

Kesimpulannya masa balik rumah kami dapati kami semua rentung. Adik aku yang putih melepak merah menyala muka dia. Huahua. Hubby ckp, punca kulit terbakar coz air dia yang jernih tu pantulkan cahaya mentari dan membakar kulit kita. Ala cam kes kanta & matahari & kertas. Kertas tu terbakar kan. Ni pulak, air tu bertindak cam kanta. kami la sang kertas tu. So aku skang ni tgh bersalin kulit cam sesumpah pulak rasanya. Memuler kulit muka skang kulit leher pulak. Hope kembali normal secepat mungkin. Hubby kene tegur ngn budak opis. Apsal rentung? Dia lagi ketara. Huahua. Kene buli jer. Amik kamera, anta kamera, beratur sana-sini, amik kain sembahyang mak dlm keta.. Huahua. Gitu ler sayangkan isteri. Muahhs.


1 comment:

Unknown said...

memory masa tu semua best kecuali masa kena terminum air masa pelampung terbalik... uwekk... macam2 rasa ada....


comment dari si suami

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...