Jul 23, 2010

mangkuk pecah!

Mangkuk ape yang pecah....huhu


Ape kesah ni...

Inilah yang terjadi di hari pertama kelas yang bertempat di KLMU Setapak. Nasib takde sesape yang cedera. Rerasa korang lah ngape nyer terjadi begini

  1. Workmanship pemasangan tandas ini tak bagus/tak berkualiti
  2. Tandas duduk ini telah dicangkungkan oleh mereka yang takde kesedaran sivik
kenapa aku rase gitu..Yerlah setiap yang berlaku tu kena ar buat penilaian kan.

Korang tgk setompok simen yang terkeluar dari sarang tu. Aku rase ar dia just letak simen tu atas tiles aje mane ler benda tak gerak baek punyer. Koman2 pecahkan tile kasarkan permukaan letak grout sikit ker aper ker. Then membe aku ade cakap pemasangan paip flush dia dah lari sikit. Hehe. Aku tak tahu coz aku memang tak pilih tandas duduk kalo ade yang cangkung nyer.

Tandas duduk kalau dicangkung mean dipijak dan mencangkung atas dia reban la tandas yan diperbuat dari seramik tu wei. Huhu. Aku tak pasti ar ade org buat ke tak tapi possibilities tu ade ar. Maybe org yang sebelum kelas kami atau pelajar kelas kami sendiri. Mane la tau kan. Aku memnag anti ngn org camni. Kat toilet tandas duduk bgnn Yayasan pun camtu. Bile aku masuk ajer ade kesan tapak kasut. Kot yer pon geli pakai la tisu dear... Aii dah besar2 pon takleh pikir. Syok sendiri jer nak cangkung ats dia.

Aku de dapat emel... lama dah. Apa yan terjadi akibat orang yang cangkung atas tandas duduk. Terbelah bontot ko. Aduh memang sian. Aku taktau sape mangsa nye tapi memang dah tersebar meluas dah emel ni. Tapi malang tak ramai yang sedar dan serik....huhu




Pencegahan
  • Jangan cangkung di tandas WC
  • Sediakan tissue di lavotary
  • Letakkan cara pemakaian yang benar
  • Letak peringatan akn bahaya yang boleh terjadi


3 comments:

Anonymous said...

omg..rase macam nak pengsan tgk pic2 yg bwh tu..kalau macam tu lebih baik jgn sediakan toilet jenis duduk ni..hmm..pening dah ni..

Kie-yu said...

adeh!
seram la tgk gmbar last tuh
seb bek tak tombang mokcik nih

tulip said...

ooo gambar tu dapat dr forward emel sebab dia dlm format ms powerpoint kite takleh nak amik semua isi kandungan dia. Hehe. paste gamba ajerlah baru seram sikit kepada yang suke cangkung kat tandas duduk. huhu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...