Jan 22, 2011

Bukit broga on d scene

Semalam kuar brite pasal budak perempuan uitm cedera parah dihempap batu besar kat bukit broga. Seriau dengornyer. Aku penah panjat bukit broga nie ngn geng dlm 10 org gitu. Nasib takde perkara buruk berlaku. Baru terpikir nak masukkan entry bukit broga dlm blog...

Ringkasnye bukit broga ni terletak di Semenyih. Memule kitorang berkumpul di petronas Semenyih yg agak besar jugak dan paling penting ada surau. Nak panjat bukit broga pepagi tu kene ar sembahyang subuh dulu. Aku taktau ar kalo ade org sembahyang kat atas tue. Huhu. Boleh beli ape2 yg patut kat sini sebagai bekalan naik puncak. Makanan dan air yang penting. Mase tu hujan renyai2 so sape naik awal pagi pon kire takde ar nampak matahari terbit. Kire tak rugi ar kami naik lambat. Dalam pukul 8.30 pagi kitorang start naik bukit nie hujan dah benti path pun becak sikit. Mase nie dah ramai yg turun. Ade gak di kaki2 bukit ni org buat duit jual air minuman dan makanan. Bukit ni dah ade trek sendiri so takyah riso cume pastikan kasut yg betul digunakan. Yg tapak cengkam tanah bukan yg licin.

Rumah kecik. Yurkk..Aku nk buang air pon tak jadi. Gile geli. Just fall down on the earth yang airnye itam. Terbantut hajatku

Mase ni hubby tgkap gamba


Aku dan batu broga


Aku dan buaian. Buaian ni ker Dr sms dan Dr harlina amik gamba.


Buai ni ker...?


Di pertengahan jalan. Agak flat gak tempat ni dan luas untuk lepak2 amik angin cejuk


Pelukan cinta hati di bukit broga


Suasana


Aku dan cinta hatiku


Dari reramai banyak ni jer sampai puncak


Aku dan eksyenku


Last~mamam di ani sup utara.


2 comments:

urut tradisional lelaki said...

CANTIK PERMANDANGAN... RAS NAK PANJAT JUGA SUATU HARI NANTI.

tulip said...

Mmg cantik. Pergi la :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...