Mar 7, 2011

Dalam Dilema

Aku dalam dilema besar....Haruskah aku teruskan? Patutkah aku terima cabaran ni? I'm looking for new job, new environment, new fren. Sabtu lepas aku pergi interview. Dari Bandar Permaisuri Ke IOI Boulevard...jauhnyer... Huhu. Luckily on the spot dapat keje. Tergamam. Aku sedang berkira2...gaji disana lebih 200 jer dari sini insteadt aku mintak 400. Tapi sana syarikat besar. Kat sana jugak taraf hidup tinggi. Aku tak nampak tempat mkn murah2... Parking kena bayar-monthly katenye rm90 (tpt keje skang parking tak kene bayar. Aku gerak dari umah aku kul 9.45 sampai sana lebih kurang 10.30 (45 minit). Interview kul 11. Itupun hari sabtu. Kalo weekday during peak hours? How? Almost 2 hour kot. Duit minyak kompom berganda2. Kalo jln tol? Worth?


Tapi Balik dr IOI Boulevard tu nak ke Bgnn Yayasan tempat aku study part time la ni punyalah lama....jauh.... Huhu. Aku lewat setengah jam tapi sempat solat zohor dibawah. tapi masuk kelas budak2 kelas dah kenen2. Macam2 lah. Macam eksekutif lah. Macam polis lah gara2 aku menyemat tudung siap tuck in coz kolar baju tu keras dan kalo aku biarkan kat luar cam kembang2 tekak aku. hehe. Dikatakan jugak aku pen biru pen merah coz dok sebelah Nani dia pakai skirt hitam, baju merah, tudung hitam...Ape2 sajelah aku rela. Tapi aku pon rasa aku nampak macam polis. HAHAHA



Gmbar aku g interviu. Suit baru tu. Pelaburan yang berjaya. Haha


Aku dalam dilema. Mmg aku nak cabaran baru...kwn2 br, suasana bekerja yang lebih baik tapi adakah ini semua berbaloi untuk aku. Entah2 kang kul 9 lebih baru sampai umah...then penat..then tido...bangun awal pagi lagi. menempuh perkara yg sama lagi. Sebagai seorang student bile mase la aku nk ulgkaji bila masa aku nk masak untuk suami. huhu. Am I negative thingking...atau aku tak berani kuar dari zon selesa?



Inspektor Aini nak lapor diri. Bleh?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...