Jun 17, 2009

Johor-First time datang sini

Pada 12 Jun 2008 aku dan sahabatku Ela bertolak ke Johor untuk urusan pendaftaran esoknya di UTM Skudai. Pukul 6 petang gerak dari KL then samapi sana 11.30 mlm. Kwn Ela nama Cik Zura n En. Nizam amik kitorang kat Larkin. Sebelum tu isi perut dulu. Ada satu kedai yang aku tak ingat nama dia tapi masakan dia best gak. Aku pesan nasi goreng ayam tapi disuruh cube nasi goreng tomyam. Sebenarnya aku memang takut nak mencube yang pelik2 takut aku tak lalu jer. Hmm not bad.

Nasi goreng tomyam. Nie aku nak puji sikit. Memang sedap. 3 ekor udang yang menggoda.


Mee gulung. Member aku cakap best tang kuah dia jer. Mee digulung ngn telur tapi boleh laa. Tapi memang meriah kan?


Tunggu turn untuk mendaftar. Sempat gie nak menyengih.


Kat mana kitorang ni. Kusyuk tengok peta.


Hekele. Banyak giler beg. Belum student gi.


Tengahari dan malam lepak pulak kat rumah sepupu Ela kat Taman Universiti. Aku nie cume menumpang kasih jer. Tapi kat rumah kakak ni aku suke tang makanan dia. Sedap! Sebagai orang yang pandai masak basic jer cam aku ni memang kagum giler lar kat kakak ni. Donut kentang dia sedap tapi bukan kuih keria tau.
Malam tu kitorang kene usung pulak jalan2 kat johor bahru. Sekitar Danga Bay


Singgah sebentar di Danga Bay. Petting Zoo tapi tak masuk pun. rm10 per tiket adult







Bulu dia alahai...lembutnya.


Burung hantu ni tak boleh nak sentuh langsung. Tak dapat sudut yang best pulak tu.



Aina yang comel tapi sangat bijak.

Esoknyer aktiviti sembang2. Sempat makan durian kat umh Zura dan cube resepi asam pedas Johor. Aku nak rakamkan jutaan terima kasih kepada Ela, kwn baru Zura n Nizam dan keluarga sepupu Ela. KOrang layan baik sangat. Budimu dikenang... :)








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...