Jan 7, 2009

BILA DI HATI TIADA CINTA

Sedarkah anda bila di hati sudah tiada cinta? Bagaimana mengenal situasi anda perlu memutuskan hubungan dengan si dia? Benarkah sesuatu hubungan itu tidak boleh lagi diselamatkan... Kenali tanda nya. Supaya anda lebih kenal diri, tahu apakah matlamat dengan hubungan itu, dan tidak perlu lagi bersikap hipokrit di depan matanya...


  1. Malas menjawab panggilan nya apalagi mahu membalas mesej nya.
  2. Tidak ikhlas ketika keluar dengan si dia. Muka terpaksa. Anda tunjukkan muka seposen anda kerana terpaksa menerima ajakan 'date' dia setelah puas dia merayu sehingga anda naik menyampah.
  3. Tidak menerima dia dengan seadanya. Katakanlah dia yang menjadi teman anda itu secara fizikalnya kurang menarik, atau terlalu gemuk boleh jadi juga terlalu kurus di tambah pula tahap pendidikannya rendah. Anda berjalan beriringan dengan sidia tiba-tiba ternampak orang kampung/kwsn perumahan anda atau seseorang yang kenal anda berdua. Cepat-cepat anda menjauhkan diri dari dia. Apatah lagi nak kenalkan dia kepada mereka.
  4. Anda sendiri sedar anda tidak pernah sayangkannya. Tidak seperti ex anda sebelum ini anda begitu rindu giler tapi dengan mamat sorang nie anda tiada langsung perasaan itu.
  5. Anda menerima dia hanya kerana kesunyian ditinggalkan kekasih lama anda. Lagipun sudah lama dia merayu anda menjadi kekasihnya. Inilah menjadikan anda terikat dengannya konon memule nak kawan dulu mungkin lama2 baru boleh terima.
  6. Anda berpergian jauh contohnya untuk pergi interview yang jauh dari tempat tinggal anda tidur pula dirumah kawan anda sikit pun anda tidak menceritakan kepada dia. Anda rasakan tidak penting untuk dia tahu. Tunggulah nanti bila dia dapat tahu dari orang lain bergaduh besar anda dengannya.
  7. Terlalu banyak sikap dia yang bertentangan dengan anda. Dia tidak seperti kekasih dambaan anda walau dia berusaha untuk memenangi hati anda.
  8. Anda malu dengan dia. Dia tidak ada apa pun untuk anda banggakan atau perkara menarik untuk diceritakan kepada keluarga atau teman-teman rapat anda. Anda malu mengenalkan dia kepada teman-teman rapat atau membawa nya berjumpa dengan keluarga anda.
  9. Anda meluat dengan nya. Sikapnya membuat anda jelak. Dia tidak malu untuk menangis merayu anda. Mana pergi kejantanannya serta maruahnya sebagai lelaki.
  10. Anda lebih sedar dia bukanlah untuk anda. Hanya anda tahu lelaki bagaimanakah anda cari untuk anda bina mahligai rumahtangga bersama. Lelaki untuk anda serahkan seluruh jiwa raga menemani perjalanan hidup anda.
Jangan buang masa. Mempermainkan hati mereka yang manyayangi anda. Masalah kecil biar diselesai dahulu agar tidak timbul masalah besar di kemudian hari...

TEPUK DADA TANYA CINTA
JIKA TIADA PUTUS SAHAJA
USAH DIKENANG PERKARA LAMA
MULAKAN HIDUP BARU DENGAN CERIA...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...