Jan 10, 2010

aku dan tia amelia

Aku baru cuba produk ni dalam sebulan gitu.. tapi kesan dia sangat memuaskan hati aku. Dalam 2 minggu dah nampak dah sebenarnya. Ahh naper lah tak jumpa produk ni dulu.. Korang tau kan muka aku sebenarnya sangat banyak parut. Parut bekas jerawat. Actually sebenarnya type muke aku combination skin. Maknanya kat zone t tue berminyak sikit n belah lain normal atau kering. Pantang aku pulak kalo ada jerawat suke picit. Hubby selalu marah tapi aku takleh buang habit ni. Cam kaki pancing takleh tinggal pancing dia... cam blogger tak jumpa blog dia. Mana boleh kan. Walaupun menyedari kesan buruk habit aku ni yerlah kalau dah dipicit2 jerawat yang baru nak mekar tak letak pulak anti bakteria. Huh kompom ler muke leh berparut. Kalo ada sebijik nanti akan kuar la 2 3 bijik dkt2 situ jugak. Korang tgk la gamba aku. Malu weh ada parut. Pastu tak pandai mekap tebal2. Setakat bedak asas jer. Masa skool, masa keje, masa tunang n masa kawin parut gak wei..

Ni aku nak citer camne aku leh jumpa produk ni. Ada jer iklan tapi tak mandang.. Semuanya bermula ngan reunion. Aku jumpa Rose...kawan satu dorm dulu masa kat asrama smtkk.

"ko pakai produk aper"
"campur-campur" Malu nak ngaku sebenarnya aku ade pakai produk dari beauty centre . Yerlah diorang suggest kat aku. Aku beli ler konon nak melabur untuk cantik. Apa salahnya... Pujuk hatiku sendiri. 2 barang jer rm400 toner ngn moisturiser. Tapi memuler jer elok pastu macam hampeh. mengabehkan saving aku jer.
Aku tanya Rose balik.
"ko pakai ape?"
"tia amelia. Cube ler ani..bagus tau.."
Tapi muka dia memang elok pon. Yerlah type kulitnyer sesuai kan. Mengenangkan barang yang kubeli mahal tu pon aku tak abis lagi aku tak decide pon nak cube. Layan la gamba2 aku dulu..Bukan lama sangat pon hujung2 2009. Kalau tak pakai bedak.. Hehe nampak la. Kamera pon cikai jer tu pasal tak nampak. No editing yer.



Masa reunion masa bulan posa kat Bora Ombak

Dlm blog jadi kecik lak. Parut aku yang jelas jadi tak nampak.

Dlm bulan 11 gitu aku jumpa pulak Fatin and Ruby untuk pergi beramai2 ke rumah Sarah untuk pernikahan dia. Muka Fatin pun cam cerah berbanding dulu. Rupanya dia pun pakai tia amelia. Ruby aku tak berani tanya. Hehe. Aku rasa dia bukan pakai biasa2 punya. Maklumlah makeup artist. Kat umah Sarah... masa Ruby makeup dia, dia suruh pakai toner. Aku nampak dia pakai tia amelia jugak. Cantik kulit dia. So aku aper tunggu lagi...decide nak cube jugak..

Pagi2 sebelum pi. Bedak tebal lagi masa ni.

Masa kenduri Sarah kalau di zoom nampak la parut aku tu

Maka aku pon pakai produk nie. Beli online jer.... Layan gamba baru aku lak. Haha. sedikit temban disitu.

Aku yang sedikit tembamm.. Haha.

Masa sambutan tahun baru kat Dataran Merdeka. Ekceli ni kat lrt station. On the way la tu

So aku suggest kat korang yang ada masalah kulit dan belom jumpa lagi produk masih tercari-cari produk yang bagus dapatkan tia amelia sekarang...Beli dari aku wei. Harga terbaekk punya. Jual mahal nanti tak laku pulak maklumlah byk persaingan. Harga promosi klik sini....tia amelia


1 comment:

dEdEQ dE wIshEs said...

KITE PUN PAKAI TIA GAK AKAK .. ALHAMDULILLAH OK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...