Jul 26, 2009

URUT

Pagi2 suami kejut ajak p joging.. Argghh malasnyer. Tapi memandangkan lama dah tak pergi aku bangun gak dengan malasnyer.. Badan yang sihat otak yang cerdas yer tak? Petang ni nak blaja. Kalo aku terus malas aku takde masa nak buat aktiviti2 sihat camni. Isnin-jumaat keja. Sabtu ahad blaja. 8.40 pagi baru kuar. Lewat tu. Ada la dalam 2 pusingan aku joging kat Taman tasik permaisuri tu. Tapi hubby 3 pusingan coz dia lagi banyak nak buang lemak. Wakaka. Aktiviti wajib lepas joging adalah sarapan roti canai ngn teh tarik kat mamak. Bukan ker baru buang kolesterol macam masuk balik jer.. Hehe. rakyat malaysia cam tu ler. Hehe. Then p opis abang coz dia tertinggal wallet dlm drawer.

Dalam kul 11 baru sampai rumah. So kemas sikit2 jer la. Sempat menyapu sampah. Basuh baju.Erk sumbat dalm mesin jer. Iron baju dan mandi. Dalam 12.30 aku gerak p Bangunan Yayasan. Tapi sebelum keluar tu aku pesan kat suami tolong sidai baju erk. 3 kali aku cakap camtu sebelum keluar.

Kelas arini bermula pukul 2 sampai malam. Camtu la pelajar SPACE. Arghhh penat duduk. Sakit pinggang n kaki. Kalo aku penat duduk lecturer mesti lagi penat kan coz dia berdiri. Rehat ada la 3 kali untuk makan n solat.

Balik dlm kul 8.30. On the way aku tipon hubby turun untuk makan malam kat kedai makan kat bawah. Of course tak masak coz penat. Masa tunggu order yang sangat lama tu aku tanya hubby. Syok aku bercerita ngn hubby apa yang berlaku kat kelas tadi. Then aku tanya.

-kain dah angkat dah.
*erm.. tak sidai punn
-laa.. Orang pesan sampai 3 kali pun tak buat2 jugak. Tak boleh harap.(sinis tul aku ni)
*Esok abang sidai laa (aku memang tak suke biar pakaian lama2 dlm mesin basuh. Kalo aku basuh malam malam gak la aku sidai)
-Orang pesan dah tadi. Sungguh2. Takkan masa blaja pun nak tanya dah sidai blom
bla..bla..bla..

aku terus tarik muke. Nasi grg paprik aku order baru sampai. Aku makan tanpa agkat muke.

*esok kelas pukul 8.00 ker?

aku diam tak jawab. Sedih gak buat camtu kat die.

Then bayar harga makanan. Nak balik kerumah aku bawak keta. Tak bagi pon kunci kat dia. Sampai tempat parking kene jalan sikit untuk ke rumah.

*mari abang bawak beg

Aku galas beg. Menonong jalan kat depan tinggalkan dia kat belakang. Aku sedih sangat. Balik kat rumah aku sidai baju sendiri. Aku check suami takde kat umah aku tgk kat luar. Suami pon sedih aku buat camtu dia kuar tenangkan diri kat korridor.

Aku mandi solat n aku niat nak terus tidur coz aku terlalu penat. Tapi sebelum tu aku ingat nak mintak maaf ngn suami dulu sebelum tidur. Aku tau aku takleh tido dlm keadaan camtu. Aku kene maafkan org n mohon maaf dari orang.

Aku check dulu pintu luar dah kunci belum n pergi kat suami.

-ayang mintak maaf. (sambil cium pipi dia) masa tu pun suami aku tarik aku dulu n dia nak mintak maaf gak
*Abang baru nak cakap. Abang pon nak minta maaf. Abang tau abang yang salah.
-tak ayang yang salah. Benda kecik pun ayang nak besar2kan. Sori. Sedih sebenarnya buat camtu.

Aku rasa aku ni buat perangai tak matang. Tapi aku nak luahkan aku sedih aku merajuk itu ler aku. Sementara takde anak lagi ni buleh ler aku nak memanja memuncung camtu sok dah ade tak sesuaiii. Nasib dia sabar jer layan kerenah aku.

Suami peluk aku n aku peluk dia sambil nangis. Tuhan terima kasih kerana mengurniakan insan ini menjadi suamiku.

-Ayang masuk tido dulu erk. Ayang penat.
*Ok

Aku baring dengan perasaan yang lapang. Tapi sakit kat kaki menghalang aku untuk lena. Aku letak bantal peluk kat kaki untuk tinggikan kaki supaya darah yang bertumpu kat kaki mengalir kebadan. Tak membantu pon aku berasa lega. Aku sms suami.

-Abang sakit kaki laa. Boleh urut tak.

Ini kali ke2 aku pancit teruk dalam tempoh 3 minggu kuliah dan suami jugak yg membantu mengurangkan rasa tegang tersebut dengan mengurut. Dia urut pelan2. Amik minyak angin dan urut.

-Ala bestnyer. Cedapnyer kene urut. Untung dapat suami besar cam abang. Tangan besar cengkam pon penuh. Memang selesa lah.

Suami senyum jer. Then dia tekan2 kat telapak kaki. Tak penah dia buat camtu.

-Ni urut style apa?
*Ni nama dia refleksologi.
-Ooo padan la sedap.

Untungnya aku punya suami sepertimu. Semoga kau teguh bersamaku sayang.




Reblog this post [with Zemanta]


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...